O'ahu

Aloha! 
 
Idag var det dags att säga hejdå till Rebecka och alla på hostelet :( Det har allt varit lite för många avsked det senaste...
 
Vid 12 körde Kelly och Rebecka mig till flygplatsen, Rebeckas flyg gick inte förrän senare så hon och Kelly skulle till Lahaina. När jag checkade in fick jag faktiskt plats på flyget som skulle lyfta om 45 min! Var ett jättelitet flyg och kändes knappt som vi hann upp i luften innan det var dags att landa igen, flighten var knappt 45 min lång. Det är ju verkligen något speciellt att flyga över Hawaii-öarna, så himla vackert! Naturen i Hawaii är helt oslagbar. Väl framme på flygplatsen i Honolulu tog det jättelång tid att få en shuttle, sedan är det trafikstockning inför 4th of July helgen så tog nästan två timmar istället för 20-30 minuter som det egentligen skulle tagit.
 
Hostelet är litet men mysigt och gissa om tjejen som har sängen under min inte också är en au pair haha? Thea heter hon, är lika gammal som mig, också au pair i Bay Area och från Danmark :) Hon reser också själv och vi klickade direkt så gick ut och åt middag tillsammans i Waikiki Beach där vi bor (Honolulu). Vi hamnade på en supermysig restaurang med så god mat, jag hade inte ätit sedan frukost så var så hungrig, vi båda beställde in en Hawaiian burger med grillad ananas, sjukt goda pommes med en speciell kryddning och så gott bröd. Vi åt middag sent och var sjukt trötta efteråt så gick bara runt en kort sväng i Waikiki Beach och sedan tillbaka till hostelet. Honolulu är ju en storstad så var nästan en chock för mig när jag landade och fick se vita skyskrapor och massa bilar på motorvägen haha, Maui är ju mycket mindre och har mer en mysig surfers town feeling. Men även om Honolulu är en storstad är det superfint och här finns definitivt fortfarande Hawaii-atmosfären! O'ahu är så vackert! Havet är till och med ännu turkosare här! 
 
 
 
 
 

Kommentera här: